28. januára 2015

DIY - vintage veľkonočné vajíčka

Dlho som už nenapísala žiadny manuál a napriek tomu, že vonku padá sneh a jar je ešte ďaleko, začala som prirpavovať veľkonočné vajíčka. Máme doma všakovaké jarno-veľkonočné ozdoby, ale pri deťoch sa porozbíjajú alebo stratia rýchlo. Tak treba každý rok doplniť zásoby.


Vajíčka som už vyrábala na rôzne spôsoby, polystyrénové zdobené dekupáž technikou alebo olepené vintage papierom a zdobené stuhami a čipkou. Tento rok som polystyrénové nekupovala, postačili mi aj výdutky klasických vajíčok.




Takže čo som potrebovala na výrobu vintage vajíčok:

vyfúknuté slepačie vajíčka, bielu akrylovú farbu (alebo inú farbu podľa ľubovôle), penový aplikátor, pečiatky, pečiatkovaciu podušku - čiernu, špagát, nožnice, kladivo, väčší klinec, bižutérny komponent - kaplík, lepiaca tavná pištoľ.





Vajíčka neboli čisto biele a vadila mi aj červená pečiatka, tak som ich natupovala bielou farbou a nechala farbu uschnúť. 


 


Na vajíčka som potom urobila pomocou pečiatky otlačok a opäť nechala uschnúť pečiatkovaciu farbu. Farba schla 2 dni, dávala si dosť načas. Ale lepšie počkať, ako byť nešikovná ako ja a celý otlačok si rozmazať.





Potom som na vajíčka urobila úchyt na zavesenie. Kaplík som si roztiahla a dierku zväčšila klincom a kladivom, netreba na to hrubú silu, išlo to ľahko. 




Cez dierku som prevliekla špagátik, na konci uviazala. 



Špagát v časti, kde bol uzol som vopchala do dierky na vajíčku a kaplík nalepila pomocou tavnej pištole na vajíčko.




Vajíčka dostali krásny vintage nádych a sú zavesné v kovovej klietke s hniezdom. Určite ich ešte zopár urobím. Ak nemáte doma pečiatky, tak môžete na vajíčko nalepiť ČB obrázok alebo vystrihnutý motív zo servítky. 






Nech sa Vám dielo vydarí.

26 komentárov:

  1. Ahoj Renátka, ani som si neuvedomila, že už ich treba chystať. Dobre, že si pripomenula a krásne nazdobila. Stále prídeš s niečim novým a neokukaným. Pekne sa vydarili.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Emily, som rada, že som ťa inšpirovala. To som celá ja, vždy musím niečo vymýšlať :))

      Odstrániť
  2. Ahoj Renuška...
    úžasný návod, určitě ho využiji.
    Ahoj Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Martinko, moooc ti ďakujem :), som rada, že som ťa navnadila.

      Odstrániť
  3. Ahoj Reni vyborny napad a super navod :) Vajicka vyzeraju naozaj krasne a elegantne... Pa Mira...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ... od zajtra vyfukujem Reni! :D Krásny večer prajem
    Lucia

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Renčo, to je moc pěkný nápad. Budu muset také začít vyfukovat vajíčka :-)
    Přeji krásný víkend Anny

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No ono to rychle uteče a budou Velikonoce tu:-)! Moc pěkný nápad, ta "značková" vejce:-D!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. No nééé , tady se už někdo poctivě chystá!! krásně se vajíčka povedla ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj Renatko,vždy když otevřu Tvůj blogísek je to absolutní bomba!!! Tak je tomu i dnes! Co Ty vytvoříš ze dvou vajíček......jak říkám kdo umí tak umí! Dája

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ahoj Reni krása ako vždy a všetko od Teba pekný dníček Ti želám Maňána

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Tie kapliky robia fantasticky detail. Pekny tyzden

    OdpovedaťOdstrániť
  11. EINE sehr schöne IDEE....
    und in den KÄFIG passen die EIER perfekt,,,,
    wünsche einen schönen TAG
    liebe GRÜßE aus TIROL
    bis bald die BIRGIT

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Achchch....... to je nádhera !!!!!!! Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Na tomto príspevku jemných elegantných vajíčkach, som už snáď desiaty krát. Páčia sa mi kaplíky na ktoré si vajíčka zavesila. Nie že by sa mi nepáčili vajíčka, sú naozaj pekné, ale mňa zaujali kaplíky, na ktoré by som zavesila svoje vajíčka. Dnes som išla okolo obchodu s galantériou a že si kúpim kaplíky a vravím manželovi že idem sa pozrieť či majú knopky. Že potom mu to vysvetlím, že na čo to je, že som sa na blogu naučila nové slovo. Predavačky na mňa pozerali že oni nevedia čo to je a keď som im to vysvetlila načo, tak mi ukázali kaplíky (neboli dobré), ale keď som vyšla z obchodu vravím manželovi že viem dve nové slovíčka. Knopky sú malé úchytky na dvierka, ktoré zháňam ale inde.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. To je nádherná dekorace. Velmi moc se mi líbí ta klícka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Díky moc Martinko, klietky mám už dlho. Kupovala som ju v Jysku.

      Odstrániť

Ďakujem za návštevu na mojom blogu a krásny komentár.
Odkaz pre SPAM-merov: Všetky spamy budú z komentárov ihneď vymazané, využite svoj čas efektívnejšie !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...