5. júna 2012

DIY - návod na háčkovaný koberec




Toto je môj úplne prvý návod na háčkovanie, 
tak prosím buďte voči mne zhovievavé.

Háčkovala som z úpletu, ktorý som si nastrihala a tak urobila priadzu na háčkovanie.

Detailný návod na strihanie nájdete u mňa v staršom príspevku.

Spotreba na 50cm koberec v priemere je 1meter úpletu so šírkou 150cm.
Keďže som strihala úpletovú metráž, spotrebu tričiek na výrobu priadze Vám neviem napísať.
Háčkovala som háčikom číslo 7.


Návod na háčkovaný koberec

Háčkujeme 4RO, spojíme do kruhu pevným okom
1. rad: 1RO, do kruhu uháčkujeme 15KS, spojíme pevným okom
2. rad: 2RO, 2DS, 2DS do jedného oka, 2DS, 2DS do jedného oka, opakujeme do konca
3. rad: 2RO, 3KS, 2KS do jedného oka, 3KS, 2KS do jedného oka, opakujeme do konca
4. rad: 2RO, 1DS, 1RO, 1DS, 1RO, 1DS, opakujeme do konca
5. rad: 2RO, háčkujeme DS bez pridávania do konca
6. rad: 2RO, 3DS, 3RO, vynecháme 2 oká, 3DS, 3RO, vynecháme 2 oká, opakujeme do konca
7. rad: 2RO, 7DS, 2DS do jedného oka, 7DS, 2DS do jedného oka, opakujeme do konca
8. rad: háčkujeme ten istý vzor ako v 4.rade
9. rad: 3RO, háčkujeme dvojitý DS bez pridávania dokonca
10. rad: 3RO, 1DDS, 2DDS do jedného oka, 1DDS, 2DDS ... až do konca

Každú radu ukončíme spojením pevným okom.



Lístkový okraj

1. rad:  háčkujeme 5RO do každého 4 oka, opakujeme až do konca, spojíme pevným okom
2. rad:  háčkujeme do oblúčika 2DS, 2DDS, 3RO, 2DDS, 2DS, do ďalšieho 2DS, 2DDS, 3RO,
            2DDS, 2DS, opakujeme až do konca (mne sa lístky zvlnili, takže asi treba o 1DS menej).



Vysvetlivky: 
RO - retiazkové oko
KS - krátky stĺpik
DS - dlhý stĺpik
DDS - dvojitý dlhý stĺpik



Ak nájdete niekde chybu, kľudne mi napíšte.
V háčkovaní som začiatočník a rada si nechám poradiť.

17 komentárov:

  1. vidím, že prišiel ten čas aby som sa naučila háčkovať :) perfektné

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Reni, ty si taká šikulka, ďakujem za návod, určite to vyskúšam. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vraj začiatočník v háčkovaní tak čo mám povedať ja keď zatial viem ako sa drží háčik v ruke, ďakujem za super návod♥

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Děkuji za návod,mám tu ještě plédy s Jysku tak určitě zkusím:-)Kobereček je nááádherný!Krásný den Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Renatko...máš u mě na blogu překvapení. Vyzvedni si ho ! Ahojky Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Reni, moc chválim návod - chyby jsem nehledala, to jde snad až při háčkování, ale myslím, že tyhle koberečky jsou hodně o improvizaci, takže paráda!
    hezký den, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Renatko nádhera a krásná barvička!Michaela

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Reni, to je super kobereček... mám doma několik vyřazených triček připravených na recyklaci, tak ho určitě zkusím... krásný den! LenkaH.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Renatka, je to uuuzasne...no mna aj velmi oslovil hackovany kosicek, kt. by sa mi zisiel ako sol, na pukacnej mojej malej paradnice. Mate niekde aj navod na kosicek? Dakujem pekne a velky kompliment za Vas blog... BTW aj na pinterest mate krasne napady!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani, ozvi sa mi na mail renata@free.sk, návod ti obratom prepošlem. Ďakujem za veľký kompliment, až sa červenám. :) Krásny deň. Renata

      Odstrániť
  10. Máte u mě na blogu ocenění tak si ho vyzvedni :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Paráda,tento styl koberečků mám moc ráda.
    Na podobný mám zálusk :))), právě ale motám ještě jeden běhoun, tak snad dojde i na něco něžnějšího... Hezký blog, přidávám se ke sledovačům :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. RENI ASI SE NAUČÍM HÁČKOVAT.
    JE TO VELKÁ KRÁSA A TY JSI ŠIKULKA, ŽE TO SVEDEŠ.
    MĚJ SE HEZKY.
    BOHDA

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Najkrajšia stránka akú som za posledn= obdobie otvorila..aj ja sa snažím niečo tvoriť ale ani zďáááááleka nie tak fantasticky....:)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. ...a zabudla so...kôli tej nádhernej deke som si kúpila háčik...priadzu a idem skúsiť...no asi tak ako keď ide prvák do školy...nikdy som háčik ani v ruke nedržala :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Krásný blog a super návody. http://love-passion-faith.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Pekný koberček.. Koberce úplne milujem.. Na Vianoce som dostala od muža krásny koberec.. Ale tiež som zástankyňou toho názoru, že DIY veci sú hodnotnejšie :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu na mojom blogu a krásny komentár.
Odkaz pre SPAM-merov: Všetky spamy budú z komentárov ihneď vymazané, využite svoj čas efektívnejšie !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...