14. januára 2014

Smútok a oči pre plač

Zrejme mnohé z Vás postrehli, že posledné týždne sa na blogu nič nedeje a akosi mŕtvo tu je. Nemám ani chuť, ani inšpiráciu ani silu písať nové príspevky. Moje srdce je úplne rozdrásané a duša plná smútku.


Už od Vianoc sa to začalo rútiť dolu z kopca a zastavilo sa to až na moje narodeniny. Boli to najpríšernejšie narodeniny, aké by som neželala ani svojmu najväčšiemu nepriateľovi. A prečo tieto slová plné smútku, negatívnej energie?



Takúto sviečku Madony s dieťaťom som robila pre moju maminu. Bohužial si ju už nikdy nezapáli. V nedeľu 5.1. odišla (dúfam, že na lepšie a krajšie miesto). Po niekoľkých rokoch viac či menej úspešného zápasu s rakovinou tejto chorobe podľahla. Posledné dni som spolu s bratom trávila pri nej v nemocnici, snáď sme jej svojou prítomnosťou trochu pomohli.

Nepíše sa mi to ľahko, aj teraz sa mi tlačia slzy do očí, vyplakala som ich toľko. Veľkou pomocou sú mi moje malé deti, ktoré ma vedia dokonale rozptýliť a zabaviť. Hovorí sa, že čas všetko zahojí a čo bolí, to prebolí. Neviem ..... nechávam to na osud.

Venujte prosím tichú spomienku na láskavú ženu, ktorá by sa rozdala pre všetkých okolo, ktorá ma naučila húževnatosti a pracovitosti, ktorá ma zasvetila do ručných prác a v neposlednom rade, ktorá všetkých blízkych nadovšetko milovala. "Mami veľmi mi chýbaš"



45 komentárov:

  1. Ahoj Renatka,úprimnu sústrasť.:( Držte sa. Tina

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Reni, je mi to moc líto. Ztráta maminky musí hodně bolet. Nevím, co napsat, co by pomohlo. Snad jen, buď hodně s dětmi, potřebují Tě a ty zase je.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Renatka úprimnú sústrasť,

    viem presne čo prežívaš, čo cítiš............
    14.11. mi nečakane zomrel tatko. odchadzala som do mesta, zakývali sme si a asi po pol hodine mi volá mamina a jediny jej nádych mi prezradil, že sa stalo niečo strašné, autom som letela - doslova, ale po hodinovej resuscitácií mu nepomohli. Bbolí to doteraz, ostal len smútok, prázdnota, chlad, hnev...... čas síce zahojí bolesť, ale nevymaže. plač, plač, plač a rozprávajte sa.............. deťuše su v tomto prípade fakt úžasné aby ťa rozptílili, aj moje take sú, ale aj oni maju chvíľky kedy ridu same za mnou ako im deduško chýba, ako by chceli robyť s ním to, alebo ono.............a tak plačeme spolu.
    V takejto situáciíí mi stále ostáva nádej, že sa s ním stretneme v nebi. Nás tato smutná udalosť veľmí zmenila, manžela k lepšieme a surodencov k sceleniu..........

    prajem veľá síl, oporu v rodine a nezbudni ľúbiť život, aj toto je jeho súčasťou.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Renatka je mi to veľmi ľúto,prajem úprimnú sústrasť.
    Rena

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Renatka,
    velmi me to zasahlo..uprimnou soustrast,,,toho okamziku,kdy moje maminka jednou odejde,byt prirozene,se bojim uz dele a uprime,si to nedokazu predstavit,loni me zemrel tata,tak uz nejak vim,jaka je to bolest,ac jsem s nim moc nevyrustala.Ale mohu potvrdit a snad i krapitek ulevit tve bolesti,ze cas sice nezahoji,ale pomuze.Drz se,jsme vsichni s tebou.Kati

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Renatko,tak to mě moc mrzí ...přeji ti upřímnou soustrast ...toho dne kdy mě opustí někdo milovaný se strašně bojím...budu na tebe a tvoji rodinu vzpomínat...opatrujte se všichni papa K.♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Reni, ani sa nedá opísať ako mi je to veľmi ľúto. Keďže som vedela, že Tvoja mamina je chorá, pri prianí Ti k Vianociam aj k Novému roku som myslela aj na ňu, aby jej zdravíčko vydržalo. Keby sme mali veľkú moc, určite by sme to zariadili. V ťažkých chvíľach sú akékoľvek slová zbytočné, len čas je najlepší lekár. Príjmi odomňa úprimnú sústrasť. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Renka... Je mi to velmi velmi luto...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Reni, je mi to moc líto!!! Můj tatínek odešel před sedmi lety - Rozárka měla tehdy půl roku a zrovna jsem jí objevila dva první zoubečky. Čas to nezahojil, mám pocit, že mi chybí stále víc..., jen jsem se s tím nějak poprala a smířila. Věřím, že je na lepším, nic ho nebolí a opatruje nás, kontroluje naše snahy na zahradě a v domečku, náš syn při křtu dostal jeho jméno... je prostě stále s námi :) Tvoje maminka Ti na vždy zůstane v srdíčku, bude na Tebe dohlížet, bude za každým Tvým krokem, za každým tvým uháčkovaným očkem :) :) ... bude stále s Tebou, Renatko. Opatruj se *

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Nikdy a nikdo na takovou situaci nejsme připraveni. Proto nikdo neznáme, jak dlouho se budeme se smutkem vyrovnávat. Děti jsou jednou z motivací, že životem musíme i po takových ztrátách jít dál.
    Koníčky a tvoření, jsou světýlkem na konci tunelu, našich smutků.
    Čas je často mocný léčitel...a pak už zůstanou jen ty nejkrásnější vzpomínky na věky uzamčené v našem srdci!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Renatko, upřímnou soustrast a hodně síly,
    Marcela

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Milá Renatko...je mi to moc líto,upřímnou soustrast....i já se obávám toho dne,kdy moji rodiče odejdou a sama nevím,co v takové chvíli člověku pomůže.
    Myslím,že slzy alespoň trochu vyplavují ten smutek ......bohužel život jde dál a ty máš své děti,které tě moooc potřebují.
    Drž se,myslím na Tebe.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Renátko, přeji ti hodně sil, je velká ztráta přijít o maminku ...

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Renátka je mi to úprimne ľúto. Nikdy to neprebolí ....viem o čom hovorím, ale o tom je život. Dôležité je mať pri sebe ľudí ktorí ti podajú náruč na ktorej sa môžeš vyplakať a takých ty určite máš. Renátka držte sa, modlím sa za vás.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Milá Renčo,
    je mi moc líto tvé ztráty, upřímnou soustrast... drž se...Myslím na tebe.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Renuška...♥, přijmi prosím upřímnou soustrast.
    Vím, že je ti těžko, smutno a dobře vím, jaké všechny pocity se v tobě míchají. Já se dodnes nemůžu smířit s tím, že mi před třemi lety odešel tatínek. Myslím na něj denně. Ano, čas trošku slzy osuší, ale v myšlenkách budeš mít maminku stále, tak jako já tam mám tatínka. Ještě neměl odejít, ještě měl čas a myslím, že i tvá maminka byla ještě mladá. Ale nic s tím bohužel neuděláme...zbývá jen vzpomínat.
    Myslím na tebe a drž se!!!
    Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Renátko, strašně se bojím dne, kdy se to stane. Zatím se oba mí starouškové drží, ale...
    Přijmi, prosím, upřímnou soustrast. A to rčení, že čas všechno zahojí, to se nadarmo neříká, ale.. chce to čas.

    OdpovedaťOdstrániť
  18. ...co napsat...Bohužel, i takové chvíle nám život přináší...Renatko, je mi to moc líto, cítím s tebou. V takových chvílích mi vždycky nejvíc pomohly mé děti, dívej se na ně, buď s nimi...
    Na dálku objímám.
    Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Renatko, pláču s Tebou... je to hodně smutné, ale pokud byla maminka tolik a tak dlouho nemocná, byl pro ní odchod na ono lepší a veselejší místo tím nejlepším... už jí nic nebolí... bohužel to bolí nás, co tu zůstáváme po našich nejbližších, ale tak to prostě na tom světě chodí... drž se, posílám Ti všechno slunce, co mám, aby se Ti brzy vedlo lépe, smutek odvál čerstvý vítr nových dnů a svět se zase aspoň trošku rozsvítil. Slunce v duši, L.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. To mi je veľmi ľúto, prijmi moju sústrasť. Stalo sa mi to toto leto s mojou milou starkou, keď sa tak stane svet už nikdy nebude rovnaký ale tie chvíle minulé nám už nikto nevezme a oni nás tu nechali bohatších. Držte sa a veľa síl na to to zvládnuť...

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Renatka drahá,úprimnú sústrasť! Poznám tento obrovský žiaľ. Nechcela som o tom písať na blogu, ale pred Vianocami mi tiež zomrela mamička, náhle, nečakane nás navždy opustila. Tiež som stratila chuť do akejkoľvek tvorby, ani doma ma nič nebaví. Keď som teraz čítala tvoje riadky, tak som sa rozplakala, lebo som si ju pripomenula. Tak ti prajem veľa síl, aj keď viem, že realita je trocha iná. Drž sa!
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Renatka, uprimnu sustrast, drzte sa a vela sily posielam(aspon takto) a objimam!

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Renatko, je to smutné, upřímnou soustrast a drž se ! Myslím na tebe.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Milá Renatko, vždy je to moc smutné, když nám odejde náš nejbližší človíček, srdíčko bolí. To samé jsem měla s mým taťkou. Také dlouho bojoval, ale ... Stále jsem ho někde viděla, chtěla jsem na něj zavolat. než mi došlo, že už není. Čas smutek otupil... Přeji ti hodně sil a věř, děti pomohou... ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Reni, úprimnú sústrasť, je mi to veľmi ľúto. Ťažko hľadať slová útechy... Veľa sily. Natália

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Reni, úprimnú sústrasť a cítim s Tebou.....mne v priebehu dvoch rokoch odišiel milovaný ujo, sestra, stará mama, svokor a vždy, keď si na ních spomeniem, mám slzy v očiach. Veľa síl.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Renatko je mi to moc líto. Přijmi prosím upřímnou soustrast. Moc bych Ti nyní přála aby se čas dal přenést o kus dál, do doby kdy se rány trochu otupí a zacelí.. V těchto těžkých chvílích mám pocit , že čas běží tak pomalu.. a v krásných kdy je člověku dobře tak rychle.. hodně síly ♥ Dita

    OdpovedaťOdstrániť
  28. Renatko, je mi to moc líto ... myslím na Vás ... Přeji hodně síly ...
    Maru

    OdpovedaťOdstrániť
  29. Milá moja,tak toto je velmi smutné, úprimnú sústrasť. Neviem si predstaviť aký velký smútok prežívaš, ja si neviem predstaviť, že o moju mamku prídem, sme si tak blízke. Prajem ti, aby sa rana v srdci skoro zacelila, drž sa!

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Renatko...moc na tebe myslím ♥ Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  31. Smrť blízkeho človeka je to najhoršie, čo nás v živote stretne a nedá sa tomu vyhnúť :-(
    Úprimnú sústrasť Reni.
    J.

    OdpovedaťOdstrániť
  32. Renatko,
    přijmi ode mne upřímnou hlubokou soustrast ! ♥
    Čas vše jen otupí, ale tvoje maminka v tvém srdíčku navždy zůstane!
    Drž se, opatruj se a hodně sil!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  33. Renatko, upřímnou soustrast, držte se!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  34. Renátka, súcitim s Tebou. Viem, aké to je. Môj otec zomrel, keď mal 46 rokov.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  35. Reni veľmi ma to mrzí , maminka tu bude vždy s Tebou ,lebo v Tebe zanechala všetko len to najlepšie , bola milá a veľká šikovnica akou si i ty, píšem to a tlačia sa mi slzy do očí ,lebo bola to MAMINKA , Reni veľa síl

    OdpovedaťOdstrániť
  36. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  37. Uprimnu sústrast, Renatka, láska v srdci ostáva...M.

    OdpovedaťOdstrániť
  38. Renatka , úprimnu sustrasť, ver mi časom to bude bolieť menej....držím palce aby si to zvládla.

    OdpovedaťOdstrániť
  39. Renatko, to je mi moc líto ....myslím na tebe .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  40. Renatka prijmi moju úprimnú sústrasť , myslíme si koľko starostí máme ....nechodím sem poslednú dobu ,nejak nestíham a tvoj príspevok ma šokoval... tvoj príspevok o patchworkovej podložke pre maminku si pamatám ako dnes ...tak ti prajem veľa síl a aby ti tvorenie zase začalo chýbať , čakáme na tvoje príspevky pa E.

    OdpovedaťOdstrániť
  41. Renátka, úprimnú sústrasť, je mi to ľúto...prajem veľa síl v tomto smutnom období.

    OdpovedaťOdstrániť
  42. Renatka tak to mi je velmi luto...Prajem ti uprimnu sustrast...Nellie

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu na mojom blogu a krásny komentár.
Odkaz pre SPAM-merov: Všetky spamy budú z komentárov ihneď vymazané, využite svoj čas efektívnejšie !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...