17. júla 2013

Ako vyčistiť striebro a alpaku

Najnovší vintage prírastok do zbierky, ktorý som Vám nedávno ukázala sa hrdil parádnou patinou. Mám rada veci, na ktorých je poznať čas a majú prirodzenú patinu, ale príborovú sadu som kupovala hlavne za účelom, že ju budeme doma aj používať. Možno si poviete aká škoda, zničiť to čo čas tak dlho vytváral. Vyriešila som to šalamúnsky. Jednu časť som vyčistila, druhá zostala zatiaľ nedotknutá.


Naštudovala som si postup, ako sa zbaviť začiernených miest a išla do toho. Dúfala som, že to bude fungovať aj na alpakové príbory a vyšlo to. Keby ste sa niekedy pustili do čistenia rodinného striebra, tu sú moje postrehy a návod ako vyčistiť striebro alebo alpaku.





Pred samotným čistením som príbory umyla ručne saponátom a špongiou od mastnoty a nečistôt, vyutierala do sucha utierkou. Na čistenie som si pripravila umelohmotnú nádobu (môže byť aj sklenená, určite nie hliníková), 1liter prevarenej vody, soľ, alobal a špongiu na riad. Veľkosť nádoby odporúčam takú, aby sa do nej ponorila celá časť príboru.





Plastovú nádobu som vyložila alobalom, naliala 1liter horúcej vody a nasypala soľ. 5 kávových lyžičiek soli na 1 liter vody. Môžete použiť aj jedlú sódu alebo prášok do pečiva. Do roztoku som vložila príbory, maximálne 3 - 4 kusy. Vačšie kúsky, ako naberačka, vidlica na mäso som dávala sólo. Nechala som ich tam poležať od 30 minút do 1 hodiny, podľa toho ako veľmi boli sčernalé. Ak boli veľmi sčernalé, ďalšiu várku príborov som dávala do nového roztoku. Vykúpané príbory som potom dočistila špongiou na riad, umyla čistou vodou a utrela. Postup je jednoduchý a efekt výborný, no posúďte sami.





Som rada , ak som aspoň jednej z Vás pomohla s návodom. Ak postup dôverne poznáte, tak ste si ho spolu so mnou zopakovali, veď opakovanie je matkou múdrosti. Prajem Vám krásny vyblýskaný deň.

14 komentárov:

  1. Ty si kúzelníčka. Aké jednoduché a tak efektné. Príbor je nádherný.Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ani neviem, v ktorom prevedení sa mi teraz páči viac. Každé má svoje osobité čaro:)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem Helenka. Keďže na burzy sa vačšinou nedostanem, lebo sú cez víkend a to sme na chalupe, tak vačšinu pokladov mám cez internetové bazáre :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super, patina je krásna, ale mať z veci naozaj radosť znamená môcť ju aj používať. Na čo mi je napr. dekoračná sviečka keď si ju nemám zapáliť a vychutnať si ju naplno? Podľa mňa si to vymyslela skvele podľa receptu našich starých mám, aj tie sa predsa o svoju domácnosť starali či nie?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Renatko,tak to je super...pokud se mi někdy poštěstí na takové poklady budu ráda za tvůj návod jak je vyčistit...děkuji...měj se krásně papa K.♥

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Reni, presne tento postup som medzičasom použila na čistenie starožitných formičiek na pečenie a tiež som sa nemohla vynadívať, ako krásne ožili. Tiež mám alpakový príbor, ale ani nápad ho čistiť, mne sa páči taký začernalý...;) Pekný večer, Natália

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Reni máš krásné úlovky a hezky jsi je vyčistila, vypadají teď úžasně.Přeji ti, aby sis je užívala:)Měj se krásně!Pěkný večer

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Renka, paráda.
    Ja mám alpakové jabĺčko po babke, také s mini pohárikmi . A neviem sa rozhodnúť, či sa mi páči viac očistené, alebo zájdené...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Renatko to je ale úžasný poklad :o) a děkuju moc za postup -- snad jednou taky na nějaký natrefím a budu takhle krásně si leštit :o) Tak at ti dělají radost :o) Krásné léto plné pohody Ti přeju měj se moc krásně :o) Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Paaanečku a je to bomba, ja mam jeden taky príbor a potrebujem ho vyčistiť, doteraz som ho leštila inak veľmi prácne :-( Ďakujeeem za nápad, hneď zajtra vyskúšam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám alpakovú sadu 6 ks kalíškov na dezert. víno a podnos, tiež som to takto vyčistil a výsledok je super. Nemám s tým však č robiť, tak to predám :-( . Záujemcom pošlem foto.
      Kontakt: mevalex@gmail.com

      Odstrániť
    2. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
  11. děkuji za návod k čištění alpaky. Mám sadu příborů a kroužky na ubrousky, těším se, jak prokouknou. :-)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu na mojom blogu a krásny komentár.
Odkaz pre SPAM-merov: Všetky spamy budú z komentárov ihneď vymazané, využite svoj čas efektívnejšie !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...