11. januára 2013

GROCERY nápis návod / GROCERY sign tutorial

Som to ja ale hlava deravá. V októbri som sľubovala návod na tabuľu s nápisom GROCERY. Mám poriadny sklz, že? Teraz v januári, hanba mi. Som strašná, čo si nezapíšem, zabudnem. Tak poďme radšej k tomu návodu, lebo asi sa od hanby prepadnem :)


I think, I have a hole in my head. In October, I promised you tutorial how to make the GROCERY sign. I have a big delay, right? Now in January, shame on me. I'm terrible, if I do not make a note, I will forget. So let's get started, because I redden with shame :)



Pripravte si: drevenú dosku, brúsny papier, kladivo, klince, vrták, štetec, bielu akrylovú farbu, čiernu akrylovú farbu, sviečku z vosku, drôtenú kefu, šablónu s nápisom, uhlový papier - kopirák, čiernu fixku, papierový obrúsok a ceruzku.


What you need: wooden board, sandpaper, hammer, nails, drill, brush, white acrylic paint, black acrylic paint, candle wax, wire brush, sign stencil, carbon paper, black marker, paper napkin and pencil.



Drevenú dosku dobre obrúste ručne alebo elektrickou brúskou, aby bol povrch hladký. Kladivom, klincami a vrtákom do dosky urobte rôzne nerovnosti a otvory. Štetec namočte do čiernej farby a otrite do obrúska, jemne pretrite dosku.


Sand your board to smooth the surface. Make a holes and roughness by hammer, nails and drill. Dip the brush into a black acrylic paint, wipe the excess into napkin and gently paint the board.



Natrite hlavne hrany a rohy dosky. Sviečkou pretrite hrany, rohy a miesta, kde chcete aby vznikol efekt patiny. Celú dosku natrite bielou akrylovou farbou.


Paint the board edges and corners. Wax edges, corners and places where you want to form a patina effect. Paint the entire board with white acrylic paint, one or two coats.




Pripravte si šablónu s nápisom a prekreslite ju na zaschnutú dosku pomocou uhlového papiera. Písmená vyfarbite čiernou centrofixkou (ak ju nebudete lakovať) alebo čiernou akrylovou fixkou (ak lakovať dosku budete). Drôtenou kefou ešte prebehnite po doske, po hranách aj cez nápis. A sme v cieli. Máte tabuľu s nápisom vo vintage štýle, s krásnou patinou. Moja visí na stene v kuchyni.


Use the sign stencil and trace the sign onto board, you can use carbon paper. Dye the letters with black marker. Sand the edges and sign with wire brush. We are done.  You have a vintage board with Grocery sign. Mine is hanging on the wall in the kitchen.



Toto je ďalší spôsob, ako urobiť patinu pomocou vosku. Vrelo odporúčam, hlavne pri veľkých plochách, napríklad na doske stola. Užitočné pre tých, ktorí chcú mať patinu na nábytku, ale odrádza ich zdĺhavé a namáhavé brúsenie.


This is another way how to make a patina using wax. Highly recommend, especially for large areas, such as the table top. Useful for those who want to have a patina on the furniture, but they are drown back by lengthy and exhausting grinding.



Linking to:




Majte kreatívny deň / Have a creative day


18 komentárov:

  1. Jo, pekný návod, Reni...a tie obrázky sú podlinkované, či to len mne nejde rozkliknúť?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Jani. Keď myslíš tie spodné, tak je možné, že som tam zabudla pridať odkaz;)

      Odstrániť
  2. Wygląda fantastycznie ! Uściski :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Renatko,něco podobného mám i já...ale u tebe se mi líbí ta patina...ta je naprosto fantastická...měj se krásně papa K.♥

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Reni, tak konečne viem ako robíš tú svoju krásnu patinu na všetkých svojich výrobkoch. Ďakujem za podrobný postup. Určite tento spôsob tvorby patiny určite vyskúšam, mám v garáži rozrobené staré dvere. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka ďakujem, Určite vyskúšaj, s voskom je to jednoduchšie ako s brúskou. Nech sa ti darí s dverami, som zvedavá ako budú vyzerať, nezabudni ukázať fotky. Krásny víkend. Renata

      Odstrániť
  5. Vďaka za postup. Robila som to len raz, ale bez vosku a šmirgľovanie dalo dosť zabrať aj na malej ploche. Tak vyskúšam tvoj návod. Maj sa :)
    mončika

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Renuška...moc děkuji za tvůj podrobný postup, určitě se mi bude někdy hodit. Pa pa a krásný víkend, Martina ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Renátka, to je naprosto prďácký návod! Kam Ty stále pro ty čmankózní inspirace a postupy chodíš;-D? Urkitě moc ráda taky ozkúšám. Děkuji! Dřeva doma máme po střechu;o). Peknučký víkend smíchem prozářený. Páčko Míša

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To máš tak, vždy sa nájde niečo, čo sa mi náramne hodí do bydleníčka. A keď musíš, tak musíš, vyrábam, skúšam a občas v tej žárovečke zasvieti a nápad je na svete :) Niekedy si ma nápady nájdu sami, hlavne na Pintereste je toho na mraky:) Aj tebe krásny víkendík. Renata

      Odstrániť
  8. Rendi, ty jsi teda šikula:-)... a projížděla jsem si vaši chaloupku a je úžasná!!! krásný víkend

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jani moc ti ďakujem. Už sa teším až príde jar a trochu sa oteplí, aby som mohla zase niečo natierať a brúsiť :))

      Odstrániť
  9. Renatko -super,šikulka.to už vím,proto jsme si tě našli :-)V neděli ráno pošlu odkaz!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Hi Renata, love the grocery sign. Now you are smart, I tried using carbon paper once for this purpose and by mistake I got the white, well it didn't show up anything! I will try your technique, it turned out so cute! Thanks for posting my give away on your side bar, that means alot to me! XoXo Pam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hi Pam, thank you for your lovely comment. I wish I had a white carbon paper. I have got chalkboad selfadhesive foil and I am trying to figure out how to transfer a sign on it. My handwriting is awful:) Have a nice day. Xoxo Renata

      Odstrániť
  11. Reni, krasna praca! Napisy si malujes alebo vytvaras sama sablony, lebo ja sa snazim zistit, ako sa da text, obrazok preniest na drevo. Poradis, prosim? Vdaka. Lubica

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Lubka, nápisy tak ako na tejto tabuli aj na ostatných som vytlačila na A4, vystrihla a cez kopirák prepísala na tabuľu, potom už len fixkou dokončila. Ale mám tu aj popis ako som robila prenos obrázku na drevo ja, vyskúšaj a uvidíš, či ti takýto spôsob bude vyhovovať. Tu je link:http://www.crafto-mania.com/2012/01/dakujem-vam-za-vsetky-mile-komentare-k.html
      Pekný podvečer. Renata

      Odstrániť
    2. Dakujem Renatka. Lubica

      Odstrániť

Ďakujem za návštevu na mojom blogu a krásny komentár.
Odkaz pre SPAM-merov: Všetky spamy budú z komentárov ihneď vymazané, využite svoj čas efektívnejšie !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...