4. februára 2013

Háčkovaná deka - postup a detaily / Crochet blanket - pattern and details


Kto by čakal pred pár rokmi, že háčkovanie bude opäť v móde. Jednoznačne Váš najobľúbenejší príspevok je háčkovaná detská deka. Dostávam od Vás maily s otázkami, akú priadzu som použila, aké odtiene som kombinovala, či môžem poslať návod na štvorček. Aby som nemusela odpisovať každej jednej zvlášť, rozhodla som sa všetky tieto informácie zhrnúť v tomto príspevku.


Who could predict years ago, that crocheting will be so popular. Clearly, yours most popular post is crochet baby blanket. I receive a lot of mails asking, what kind of yarn I used, what colors I combined, if I can send you the granny square pattern. So, did not have to reply any one of you particularly, I decided to summarize all these information in this post.





Háčkovala som z bavlnenej priadze Camila od MTP, ale môžete háčkovať z akejkoľvek bavlnenej priadze inej značky (napr. Nela, Katka, Catania, Limone, Read Heart Cotton, Kája, Kačenka) háčikom č.2,5. Deka má rozmery 90 x 135 cm, spolu 96 štvorčekov.

Odtiene, ktoré som použila sú z priadze Camila
0000 - biela
5329 - svetlá zelená
5527 - hráškovo zelená
5046 - ružová
6313 - baby ružová
5054 - malinová


Spotreba je individuálna a závisí od počtu štvorčekov a veľkosti deky. Ani ja si presne nepamätám, koľko som objednávala klbiek, ale určite viem, že počas háčkovania deky som klbká doobjednávala.


Háčkovala som najjednoduchší vzor štvorčeka, vzor je na obrázku. Ak by ste si nevedeli rady ako štvorčeky zháčkovať spolu, obrázkový postup nájdete tu.


Vzor na háčkovaný štvorec / Granny square pattern



I used cotton yarn Camilla from MTP, but you can choose any cotton yarn from other brand (eg, Nela, Katka, Catania, Limone, Read Heart Cotton, Kája, Kačenka) crochet hook No. 2, 5. Baby blanket size is 90 x 135 cm, a total of 96 squares.


Shades that I used, the yarn Camilla:
0000 - White
5329 - light green
5527 - pea green
5046 - Pink
6313 - baby pink
5054 - Raspberry


Consumption is individual and depends on number of the granny squares and size of the blanket. Even I do not remember exactly how much yarn I ordered, but certainly I know that I had to buy more.


I crocheted simplest granny square, a model is shown in picture above. 
Hope these informations help you with your crochet project. 


Linking to:


32 komentárov:

  1. Ahoj Rendi, šikulka moc hezké háčkování. Nějak jsem přehlídla předchozí příspěvek - krásné mísy, já taky sbírám starý porcelán hlavně bílý, už ho mám tolik, že se mi nikam nevejde:-)) a starou sifonovou láhev mám taky jednu z blešáku:-))TAk se měj krásně a pěkně si tu nádheru užívej. pa Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jé, no ty jsi úžasná, že jsi se s náma podělila o tak bezva návod. Už delší dobu přemýšlím nad podobnou dekou ... Další impuls, pustit se do ní. Jenom mám dotaz, není deka z bavlněné příze přece jen těžká? A pak mám problém s navazováním příze v jednom čtverečku,můžu poprosit o radu, jak na to? Děkuji moc předem a hezký den Jitka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je pravda, že deka je ťažšia ale na druhej strane po opratí nežmolkuje, ako pri akrylovej priadzi. Na zmenu priadze som pouzila tento návod http://www.youtube.com/watch?v=DTeywzv8cc4, video je v češtine, snáď som pomohla.

      Odstrániť
  3. Reni, moc krásná deka v barvách, které milují nejen malé holčičky :-) Chystám se na něco takového pro svou malou Viki. Líbí se mi jednoduchý vzoreček, takže nejspíš využiju Tvého návodu, za který moc děkuji. Jak dlouho si prosím těch 96 čtverečků háčkovala a jak dlouho pak trvalo jejich sháčkování? Přeji spoustu dalších krásných háčkovaných i neháčkovaných výrobků.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Reni, tuto deku vidim prvy krat, ale uplne ma ocarila, nadherne uhackovana a tie farby su fakt dokonale zladene, si sikovnica. Ja som hacik nedrzala v ruke uz par rokov.
    Pekny den
    Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tak jednoduché a krásné. Já finišuju svou první deku, tak snad brzy taky na mém blogu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Reni, krásný přehoz...nádherně sladěné barvy, moc se ti to povedlo...chválím!Romča

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tie farby sú fakt krásne skombinované, úplne naberám energiu. Hoc ešte nemám dokončenú svoju granny square, ale hneď by som sa do novej pustila.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Krásna a živé farby, plné energie :) Máš moc šikovné ruky, Reny, obdivujem ťa! Maj sa krásne...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Reni, táto farebná kombinácia je veľmi pekná. A tých 96 štvorčekov, to muselo byť práce. Je nádherná. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ahoj, Reni! Díky za návod! Moc se mi líbí použité barvy, jsou moje "krevní skupina". A hlavně díky za super odkaz na spojování čtverečků, ten se mi bude setsakra hodit! Papa, L.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Nádhera Reny a překrásné barvičky,jen kdyby se mi chtělo :-)A třeba jednou bude a skončím s háčkem u tvého návodu :-)Krásný den!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Deka nádherná, farbičky krásne, svieže..... Šikula! Pa Hela

    OdpovedaťOdstrániť
  13. The colors are divine. Thanks for sharing the link!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Tieto farebné kombinácie ma asi vždy dostanú. Ja síce háčkujem už od detstva, ale priznám sa, že takéto veľdielo som zatiaľ nevytvorila. Dnes som konečne zohnala háčik č. 9, tak skúsim niečo väčšieho. Ďakujem aj za návod, už je uložený. Príjemný večer &lenka.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Reni, ta je nádherná .... škoda, že neumím háčkovat ..... úžasné barvičky, fakt krása .... jsi moc šikovná .... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  16. This is beautiful! I have planned to make a blanket over the summer using crochet squares that I learned recently. I hope mine turns out half as good as yours. Thanks for shairing. Come visit me sometime at www.lifeawayfromtheofficechair.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  17. deka jak rozkvetlá louka, nádhera!
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Dobrý den, deka je úžasná, pustila jsem se do ní, ale zarazila jsem se na sháčkování. Dívala jsem se na odkaz postupu sháčkování, ale nějak mi to podle něj nejde. Mohla byste mi prosím napsat, jak mám postupovat. Děkuji Katka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý večer Katka, môžete mi prosím poslať mailovú adresu? Môj kontakt nájdete v pravom banneri. Pokúsim sa Vám do mailu popísať, ako som nadpájala štvorčeky. Renata

      Odstrániť
  19. Ahojte! Ja som v háčkovaní začiatočník, ale podobnú deku sa snažím urobiť aj ja, zatiaľ mám 2 štvorce :D

    OdpovedaťOdstrániť
  20. krásny blog, krásne návody, konečne zrozumiteľne, zreteľné obrázky, nemusím lúštiť po anglicky, už ste v mojich záložkách :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabika ďakujem veľmi pekne. Budem držať palce, nech sa s dekou darí a je podľa vašich predstáv. Pekný deň. Renata

      Odstrániť
  21. dobrý deň Renátka, prosím vás mohli by ste mi napísať presný postup hačkovania toho štvorčeka? od prvého očka? ja som v živote nedržala háčik, len teraz začínam, ešte len študujem značky čo znamenajú, tak mám v tom riadny chaos, myslela som si že je to ľahšie :-) ja vôbec neviem ako začať, budem vďačná za vaše rady . ďakujem . maja

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň Majka, napísala som Vám cez Google+. Dúfam, že ste mail dostali. Keby ste potrebovali s niečím poradiť kľudne napíšte do mailu renata.jassova@gmail.com. Pekny den. Renata

      Odstrániť
  22. it look unusual, i like it so much and i love your exclusive ideas, thank you, i hope you see my blog at International Decor

    OdpovedaťOdstrániť
  23. To je nádhera. Takovou podobnou bych chtěla někdy udělat Jendovi, bohužel na to nemám čas. A ještě jsem čtverečky nezkoušela. Snad to stihnu dřív než v důchodu...

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Prekraaasna deka..nadherna..prave takuto inspiraciu som hladala..Dakujem velmi pekne,
    Uz len nakupit bavlnky a hor sa do hackovania..:)
    Aj ked uz teraz viem,ze to bude dlhaaaa cesta, no vysledok za to urcite stoji :)

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Not sure if you got my post, so I am writing it again. Thank you so much for this pattern. I love the colors. I want to make this for my granddaughter. One question: you chart has double crochet stitches (us terms) and half double crochet stitches (again US terms). Is that correct, or should the whole square be double crochets? Thank you once again for the pattern. The colors are so beautiful.
    Blessings,
    Brenda

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hi Brenda, the whole square is double crochets. The picture with chart could be misleading, but I used DC double crochet (yarn over, insert hook into next stitch, yarn over and pull up a loop - 3 loops on hook, yarn over and draw it throught 2 loops, yarn over and draw it through the remaining 2 loops.) Good luck with the project :) Renata

      Odstrániť

Ďakujem za návštevu na mojom blogu a krásny komentár.
Odkaz pre SPAM-merov: Všetky spamy budú z komentárov ihneď vymazané, využite svoj čas efektívnejšie !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...