9. apríla 2013

Vidiecka záhrada / Cottage Garden

... ešte zatiaľ iba v mojich predstavách a snoch, ale už pomaly plánujem, aké kvety a rastliny zasadím. Tento týždeň by počasie malo byť príjemnejšie a teploty o čosi vyššie, dobré podmienky vhodné na prácu v záhrade. Veď už bolo načase, že?
Chalupu máme na vidieku a aj záhradku chcem smerovať takto. Minulý rok sme sa stihli zbaviť všetkej buriny, vyčistiť zadnú časť záhrady od kameňov, zarovnať pozemok a zasadiť trávnik. Fotky nemám žiadne, úpravy koordinoval manžel a ten vždy zabudne urobiť zábery. Tento rok sa chystám na tú príjemnejšiu časť. Sadenie kvetov, okrasných a ovocných kríkov. Okrem hortenzií, pivónií,  levandule, narcisov a tulipánov, ktoré máme v predzáhradke, by som chcela aj iné druhy.

Inšpiráciu zatiaľ hľadám v časopisoch a aj u Vás na blogoch. Tu je zopár obrázkov, ktoré sa mi páčia. Viac ich nájdete tu:



... even just in my imagination and dreams, but slowly I plan what flowers and plants I will plant. This week weather should be pleasant and temperatures slightly higher, good condition suitable for working in the garden. After all, it was high time, right?

We owe country cottage and my plan is to have cottage garden. Last year we managed to get rid of all weeds, clean the backyard of stones, align land and plant grass. I have no photos, my hubby managed the whole project and forgot to take pictures. This year I am going to do the fun part of gardening. Planting flowers, ornamental and fruit-bearing shrubs. Except hydrangea, peony, lavender, daffodils and tulips that are in our front yard, I would like to plant other types.

I'm looking for inspiration in magazines and even on your blogs. Here are a few pictures that I like. More them can be found here:




zdroj: fleamarketgardening.com

Na záhrade máme aj studňu a ručnú pumpu, 
funkčnú alebo len ako dekorácia by bolo fajn mať


We have a well in the garden and a hand pump, 
functional or just as decoration would be nice to have


zdroj: colonialwilliamsburg.photoshelter.com

Chodníky zo starých tehál je jedna z možností, nad ktorou premýšlam

Old bricks sidewalks is one of the options which I think over



zdroj: dawnmcvey.typepad.com

Drevenné oplotenie by určite nemalo chýbať v našej vidieckej záhrade

Wooden fences should definitely not miss in our cottage garden



zdroj: thistlehouse-frances.blogspot.com

rovnako ako štýlový držiak na záhradnú hadicu

as well as stylish garden hose holder


zdroj: dyingofcute.tumblr.com

Ak by nebola ručná pumpa, potom by prišla na rad táto alternatíva.

If it was not a hand pump, then came on this option.



Aj Vy ste také nedočkavé, kedy si budete môcť vyjsť do záhrady zahrabať ruky do hliny alebo si len dať rannú kávu? Ja teda som.

P.S. Skúsené záhradkárky, ak máte zaručené tipy na nenáročné rastlinky, ktoré by sa hodili do vidieckej záhrady, tak ma veľmi potešíte ak mi napíšete Vaše tipy a skúsenosti. Už teraz posielam veľké ďakujem.


Have you also so impatient as I am to go out into the garden to dig the ground or just drink your morning coffee?

P.S. Experienced gardeners, if you have a guaranteed tips for plants that would fit into the cottage garden, I will be very pleased, if you write me your tips and experiences. Thank you for sharing it.



23 komentárov:

  1. Môj komentár určite milý nebude, ale píšem ho pre tvoje dobro. Ja by som sa osobne hanbila, keby pod mojím menom vychádzali texty s toľkými gramatickými chybami. Aj ten anglický text má takú istú úroveň? Ešte šťastie, že anglicky neviem, takže to neviem ani posúdiť. Ľudia, keď už chcete písať verejne, dajte si záležať na tom, čo vypúšťate do sveta! Na začiatok doporučujem zopakovať vybrané slová po L a tiež to, aké i sa píše v slovesách. Škoda, lebo blog je ináč zaujímavý.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milý anonymný, v prvom rade ti chcem poďakovať za konštruktívnu kritiku. Budem sa snažiť vyvarovať sa gramatickým "tragédiám".
      K otázke hanby len toľko, ja by som sa tiež hanbila, keby som napísala niekomu zopár riadkov a ani by som sa nepodpísala.
      Život je krásny a neskladá sa len z tvrdého Y a mäkkého I. Želám ti krásny a slnečný deň. Renata

      Odstrániť
  2. zdieľam s Vami nadšenie nad prebúdzajúcou sa prírodou a nedočkavosťou zaboriť ruky do zeme :-)
    Krásne inšpirácie, studničku máme podobnú drevenú s kvetinkami, ja som ju nechala ešte obrásť brečtanom, krásne to vypadá. Teším sa na ďalšie foto a prajem krásny deň :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý večer AJa, mám takú otázku ohľadom brečtanu. Tiež sa mi páči, ak sa plazí po stenách, len neviem či znesie priame slnko. Studňa je na slnečnej strane záhrady bez tieňa, vydrží tam? Ďakujem za radu. Renata

      Odstrániť
  3. Renatko, já tě úplně chápu a moc ti přeji, aby se ti dílo podařilo :-).Věra

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Keď si to ja doma ohradím, tiež si ponorím ruky do hliny:) Dovtedy len tak decentne:) Pivónie sú "the best", takže ja dvíham palec hore, aj keby si iné nesadila!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásná inpsircae,my máme velkou zahradu a já se jí snažím udělat jako romantickou,také hledám inspiraci všude-něketré fotečky znám :-) Tak snad se nám obomě zadaří mít jí tak krásnou!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Renatko,přeji ti aby se ti zahrádka vydařila,tak jak o ní sníš...měj se krásně a s anonymem si hlavu netrap...já to měla taky tak :-)...papa K.♥

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ahoj Reni.dobrá záhradná voľba.ja sa tiež snažím o vidiecku záhradu.mne sa osvečili v záhrade rastlinky-hortenzie,pivonie,lupínie,ruže,náprstník,slezová ruža,hosta.je ich viac,ale to tu nebudem vypisovať.a snažím sa v záhrade "chovať" permakultúrne,ale je to fuška :-).prajem veľa-veľa úspechov pri budovaní vytúženej záhradky.pa,jazmínna
    p.s. tento príspevok som si dala skontrolovať v gramatickom ústave SR,keby niečo :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Reni, sú to krásne inšpirácie už len keby boli v záhrade a nielen v Tvojej, aj v našej by sa im páčilo. Tá naša je zatiaľ holá planina. Ja by som tam chcela nejaké väčšie stromy, pod ktoré by som si len tak sadla na bielu lavičku. Ale bohužiaľ na to, aby narástli treba veľa, veľa času... Nádhera. Čo sa týka kvetov, tak neviem poradiť z vlastnej skúsenosti a ešte k tomu som "kvetový analfabet", ale zo záhrad mojich babičiek si pamätám pivonky, hortenzie cibuľoviny( hlavne narcisy a tulipány), srdcovka, biele ľalie (neviem ako sa volajú ale bývali hodne v kostoloch a prenikavo voňajú), samozrejme si pamätám šípové ruže rôznych farieb a fialová ježibaba. Čo sa týka kríkov tak vzadu v rohu bol biely a fialový orgován. Ježiš ako krásne som si zaspomínala na babičkinu záhradu. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Krásna predstava o záhrade. Mňa čaká podobná úloha. Budem vyberať rastliny vhodné do našej záhrady a potom ti napíšem do mailu a pridám aj obrázky ku kvietkom, aby si to mala aj v oku. Len na okraj malú informáciu: vlani som absolvovala kurz záhradkára v NZ, tak sa pokúsim zužitkovať svoje nové vedomosti. Maj sa:)
    m.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Renat,ja nepochybuji,ze tva zahrada bude jednou prenadherna.Studna nesmi chybet ani u nas a ver,ze zakladani zahrady je beh na dlouhou trat,ale pokud vysadis co nejvic krasnych bylinek,tak mys vystarano.Rozrustaji se strasne rychle,nekdy az moc,ale nejen,ze k venkovske zahrade patri a krasne voni,ale vetsina z nich maji nadherne kvitky a jeste je zuzitkujes doma na lektvarky a cajicky a mnoho dalsich...Na anonym by jsem ani nereagovala,jedna vec je napsat kritiku a druha vec je nepodepsat se,to je ostuda.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Nádhera..... taková zahrádka by se mi móc líbila....
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
  12. hmm, zas nové inšpirácie .. my sme vlani zakladali záhradku do svahu - som zvedavá, či nám tie rastlinky vydržali v mraze :) ..
    po dnešnej prechádzke som videla tiež pekných inšpirácií - a nielen záhradkárskych :) !
    veľa šťastia pri tvorbe záhradky, lebo tá rastie aj 5r do požadovaného tvaru - vzrastu :). Vicky

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Reni, s inšpiráciou ma iba dráždiš!!! Tento víkend budem robiť v záhrade za každého počasia či bude snežiť, alebo pršať. Záhradu budujeme už sedem rokov a každý rok v nej niečo pribudne. Tento rok mi už manžel zakázal chodiť do záhradného centra, doma máme poriadnu botanickú záhradu:)a ešte potrebujem dokúpiť orgován a magnóliu.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ja by som chcela do našej záhrady zasadiť magnóliu, no neviem, či to toho roku ešte stihnem... Hlavne nech už je teplo ako sa na jar patrí a nech všetko rozkvitne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Renatko určitě zahrádka bude moc krásná už se těším na fotečky.My tu naši také ještě dotváříme :o) Martina

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Renátka, držím palce a veľa trpezlivosti. Už sa teším na reálne foto zo záhrady. Teraz momentálne nesadím, ale nenáročné a pritom pekné, popínavé, aj plazivé sú kapucínky.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Renatka, zdravím ťa.
    Posielam ti pár linkov na zaujímavé stránky, kde sa chodím inšpirovať ja.
    No možno poznáš:) http://www.clausdalby.dk/
    No a milujem stránku záhrada u mamy , kde nájdeš nielen inšpirácie, ale aj rady, dokonca ja som si minulý rok vymenila aj semienka rastliniek.Krásne záhradky na tejto stránke majú žienky šikovné:
    http://zahrada.artmama.sme.sk/user/5673/images
    http://zahrada.artmama.sme.sk/user/8100/images?page=9
    http://zahrada.artmama.sme.sk/user/14606/images?page=23
    No a moja zatiaľ chabá záhradka :) : http://zahrada.artmama.sme.sk/user/23307/images
    e.g.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Erika, ďakujem ti za všetky tipy, čas, ktorý si tomu venovala. Veľmi si to cením. Idem sa pokochať a inšpirovať. Krásny večer ti prajem. Renata

      Odstrániť
  18. Reni, děkuji ti za odkazy, inspirace není nikdy dost .... mým tipem na krásnou a nenáročnou rostlinu je vajgélie, je jí spousta druhů a nádherně kvete ..... Marki

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Ahoj Renatka, velmi Ti dakujem za nakopnutie sa do novejjarno-letno-jesennej sezony. Zacala som aj ja sledovat tu nasu zahradu a uvazovat co do nej- co na balkony. Kedze ma minuly rok sklamali surfinie a petunie, tak som pre tento rok zvolila na balkony klasiku- pelargonie, hned v sobotu aj nakupila, no pre kratkost casu(2 deti) sadim az zajtra. Odporucam relaciu HURA DO ZAHRADY- STV1. Zelam Ti radost, plno napadov a dobru kondicku pri tvoreni zahrady. Gabika

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ja som našla len jedno chybné "ý" . Inak fotky aj nápady super. Pozrdavujem anonym
    Pani s ružami /agika/

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za návštevu na mojom blogu a krásny komentár.
Odkaz pre SPAM-merov: Všetky spamy budú z komentárov ihneď vymazané, využite svoj čas efektívnejšie !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...