26. januára 2012

Renovácia č.2

Začiatkom týždňa sme boli v Baumaxe a kúpila som si sadu na maľovanie. Pri renovácii šamlíka som natierala štetcom a nebolo to úplne dokonalé. Ale s valčekom to ide lepšie a rýchlejšie.
Oko perfekcionistky zaznamenalo chybičky na kráse. Takže ešte zopár renovácií a možno to bude aj perfektné.

Na otestovanie sa ponúkal drevený lopárik / doska na krájanie, ktorý slúžil len ako dekorácia. Kedysi dávno naň teta namaľovala kyticu ruží a prelakovala ho.  Škoda, že som ho neodfotila v pôvodnom stave. Ja som jej výtvor barbarsky ošmirglovala a pretvorila podľa svojho gusta.



Neviem či mne zrovna prísluší popisovať ako patinovať, nájdu sa tu aj väčie odborníčky. Ale na nete som nič podobné nenašla. Kto by chcel vyskúšať patinovanie, napísala som môj postup.

Ošmirglovala som povrch, vyčistila dosku od prachu vlhkou handrou. Dávala som dva nátery bielej akrylovej farby (riedená vodou). Na záver som ošmirglovala hrany a miesta, na ktorých má byť patina. Patinovala som plochým štetcom a hnedou akrylovou farbou (neriedenou). Štetec bol zľahka namočený do farby a farbu zo štetca som ešte oťupkala do papierového obrúska, kým štetec nebol takmer suchý. Zľahka som pretrela hrany a ošmirglované miesta na povrchu. 

Myslím, že bude pekným doplnkom na chalupu do kuchyne.
Krásny štvrtok Vám prajem



19 komentárov:

  1. Teraz je úplne dokonalýýýý...šikulka si, to je jasné:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katuška, si ma potešila. Som rada, že sa ti páči. Už sa teším na jar a leto, to bude renovácií :))

      Odstrániť
    2. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
  2. Krása,krása,krása moc obdivuju ten kreslený obrázek,to se snad v životě nenaučím.Pěkný den Romana.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem ti Romanka. Ale naučíš, nafotila som postup ako si poradiť s obrázkom. Vôbec to nie je ťažké. Čoskoro u mňa na blogu nájdeš ako nato. Pá. Renata

      Odstrániť
  3. Reni, akoze parada! velmi pekne si to spravila...uplne dokonale...ziadnu chybu tam nevidim. A tesim sa aj na fotodokumentaciu ako s obrazkom na drevo...toto by ma velmi zaujimalo lebo na vela blogoch som to videla ale nevedela som ako na to...:) dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzi, akože ďakujem veľmi moc. Nie je to úplne super, mám sa ešte čo učiť. Jasné, pridám návod, keď bude trochu viac času.

      Odstrániť
  4. Renatka to je perfektné. Ja sa už tak dávno chystám na takéto niečo, len neviem ako na to. To patinovanie by som zvládla, ale ten obrázok... Vôbec neviem ako na to. Poradíš mi? Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, poradím. Nie je to žiadne tajomstvo. Už mám nafotený postup. A keď bude čas, tak sa s Vami dievčatá podelím o návod.

      Odstrániť
  5. Nádherné prkýnko,já myslím,že jsi patinu zvládla dokonale-moc se mi líbí!Michaela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti Miška, snažila som sa čo to dalo. Aj som sa viac odviazala, na šamlíku som dala len takú decentnú patinu. Tu je jej trochu viac a je to také viac vintage :)

      Odstrániť
  6. Reni, aj keď som tú pôvodnú doštičku nevidela, táto je určite stokrát krajšia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti Janka. Bola na nej kytica ruží a neviem či by mi to fanúšičky romantického a shabby štýlu schválili :))

      Odstrániť
  7. You have a wonderful blog!!! Hugs Yvonne

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hi Yvonne, I'm glad to hear you again. Hope you had a great time. I'just discovered your Fleamarket blog, it's stunning, full of wonderful pictures and vintage treasures.

      Odstrániť
  8. Povedl se!I k nám by se hodil, jako správným patriotům:-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. S týmto nápisom som si ešte poradila, niečo si ešte pamätám zo školy, ale s gramatikou je to veľká bieda a slovná zásoba tiež nič moc, už viem u koho budem robiť korektúry :))

      Odstrániť
  9. Tak to je parádní.. moc se ti to Renatko povedlo :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dituš, ďakujem ti. Som rada, že sa páči. Ja ku tebe chodím obdivovať tie krásne vankúšiky, krása. Si veľmi šikovná.

      Odstrániť

Ďakujem za návštevu na mojom blogu a krásny komentár.
Odkaz pre SPAM-merov: Všetky spamy budú z komentárov ihneď vymazané, využite svoj čas efektívnejšie !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...